Wiertnice na Unimogach

Wielozadaniowe wiertnice geologiczne typu H25SM wyprodukowane przez Przedsiębiorstwo Innowacyjno - Wdrożeniowe WAMET z Bydgoszczy umożliwiają wykonywanie pionowych otworów różnymi metodami:

  • wiercenia ślimakiem ciągłym
  • wiercenia z użyciem świdra rurowego
  • wiercenia z użyciem płuczki
  • pogłębiania otworów za pomocą szlamówki
  • wykonywania otworów z zastosowaniem rur okładzinowych

Dzięki dużemu momentowi obrotowemu urządzenia bez większych problemów przewiercają się przez najtwardsze grunty i asfalt.

Wiertnice te, w zależności od średnicy wiercenia i od parametrów gruntu, umożliwiają odwierty do 50m. Firma GEOTEST, w razie potrzeby, jest w stanie wykonać znaczne głębsze odwierty.

Szarpak zamontowany na wiertnicach pozwala wykonywać szlamowanie, a także prowadzić sondowania gruntu.

Urządzenia są przystosowane do wykonywania mechanicznych sondowań dynamicznych. Gdy wiertarka przesunięta jest na bok, na maszcie wiertniczym można zamocować sondę ciężką czy też sondę SPT. Czujnik prowadzi automatyczny pomiar liczby uderzeń.

Mercedes Unimog, na którym zamontowane są wiertnice uznawany jest przez specjalistów za króla terenowych pojazdów ciężarowych. Dlatego używany jest w najcięższych warunkach drogowych. Niewielkie wymiary pozwalają dojechać do wielu trudno dostępnych lokalizacji.

Specjalnie skonstruowana skrzynia biegów pozwala na poruszanie się samochodu ze stałą bardzo małą prędkością. Znacznie ułatwia to poruszać się w grząskim terenie, a gdy auto zakopie się zamontowana na froncie wyciągarka wyciąga samochód z największych błot.

Sygnalizator cofania i kogut na dachu ostrzęgają pracujących i poruszających się w pobliżu ludzi. W Polsce Unimogi używane są przez Zarządy Dróg oraz przez Port Lotniczy Warszawa Okęcie.